Frans-en-Jolanda-Sicilië-2009.reismee.nl

Hier zijn we weer!

Hier zijn we weer, we hadden niet zo veel zin om te internetten, we hebben het veel te druk met vakantie, haha! Het internet was ook erg langzaam in Siracusa, we zijn vandaag aangekomen in Agrigento en hier werkt het heel goed.

Zaterdag zijn we naar Caltagirone gegaan, een keramiekstadje, het was er heel erg warm, we hebben dan ook de bekende trap gezien en wat rondgekeken, en toen terug naar de lekker koele auto, huhuh.

Het was er echt asociaal warm...
Cool
. Daarna zijn we naar Piazza Armerina gereden, heel mooi om te zien, erg mooi bewaard gebleven mozaïeken, zeker de moeite waard. Toen we daar uitgekeken waren begon het me toch te regenen... heerlijk, haha, we hebben onder een standje geschuild tot het wat minder werd. Er stonden nog wat oudere mensen te schuilen uit Washington DC, ze vonden het hier ook allemaal erg mooi, ze waren ook in Nederland geweest....één dag in Amsterdam
Undecided
. Daarna naar het natuurpark Vendicari een frisse duik in de zee genomen. 's Avonds hebben we bij de trattoria naast onze B & B gegeten, heerlijke spaghetti en een soort penne. Het eten is hier echt heel erg lekker
Tongue out
! Granita bevalt me ook heel goed, lekker met ananassmaak.

Gisteren zijn we naar de Weeping Madonna gegaan, Madonna delle Lacrime, het was 56 jaar geleden dat zij heeft gehuild van 29 augustus tot en met 1 september (dacht ik, ongeveer).

Hier hebben we kaarsjes aangestoken en naar het museumpje geweest, er stonden allerlei krukken en veel korsetten van mensen die nu weer kunnen lopen. Daarna naar het archeologisch complex van Siracusa, het theater, Villa Romana en de tombe van Archimedes (die we helaas niet hebben kunnen vinden). Daarna zijn we naar het strand Fontane Bianchi gegaan, lekker even een paar uurtjes relaxen in de zon
Cool
, het was een stuk aangenamer weer. Toen zijn we in Siracusa op Piazza Duomo gaan eten, weer een heerlijke pizza, het was heel gezellig op het plein, het was er ook heel mooi verlicht.

Net aangekomen in Agrigento in echt een supermooi B & B! Als je ooit hier komt, dan moet je deze niet overslaan, echt supermooi

Laughing
. De eigenaar Francesco heeft het in 4 jaar tijd op laten knappen, echt super! Hij heeft ook een kat Pilo, doet het altijd goed natuurlijk!

We gaan zo eten want is alweer 21.00 uur, tot de volgende keer, ik zet er een paar foto's bij, de rest doe ik thuis want dat duurt te lang, bedankt voor jullie berichtjes, hartstikke leuk om te lezen!

pap en mam

De sleutel hebben we maandag gekregen om half een,en het gaat goed volgens het schema.
De rekken in de berging heeft Gerard al klaar en ook in de berging boven hangnen ze al.
De lampen hangen ook al bijna allemaal.
Vandaag gaat Gerard de rails van de gordijnen ophangen en morgen gaan we dingen uit önze"berging overbrengen.
Genieten jullie nog van de vakantie en tot de volgende week.
Mam en Pap Doei!!!